دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴
مدیرکل محیط زیست مازندران خبرداد:
 افتتاح ۱۲ پروژه محیط زیستی در مازندران/ افتتاح ایستگاه سنجش آلودگی آب میانکاله/برگزاری جشنواره عکس فلامینگو
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران: به مناسبت فرا رسیدن ایام ا.. دهه مبارک فجر، ۱۲ پروژه زیست محیطی ازجمله ایستگاه اطغای حریق، کلینیک حیات وحش، و موزه گونه های جانوری در سطح استان افتتاح، و دومین جشنواره ملی فلامینگو نیز برگزار می‌شود.
به گزارش آوای خزر، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، دکتر عطااله کاویان مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اعلام این خبر گفت: ۱۲ پروژه زیست محیطی استان مازندران با اعتباری بالغ بر ۱۹۴ میلیارد ریال در دهه فجر امسال در سطح استان، به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: پایگاه اطفاء حریق در پناهگاه حیات وحش میانکاله که شامل، احداث ساختمان در پارکینگ ساختمان قبلی، خرید یکدستگاه لودر، سه دستگاه تراکتور، سه دستگاه تانکر حمل آب و سایر تجهیزات مورد نیاز اطفاء حریق است، افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

کاویان افزود: کلینیک حیات وحش شهرستان چالوس نیز شامل، ایجاد کلینیک حیات وحش در مرکز تحقیقات زیست محیطی چالوس، تعمیرات کامل و استانداردسازی فضای کلینیک، تهیه و ساخت تجهیزات موردنیاز نظیر میز تشریح، جرثقیل دستی، ترولی و ...، تهیه اسلحه بیهوشی و تهیه مواد مصرفی کلینیک است که در دهه مبارک فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران از افتتاح ایستگاه سنجش آلودگی آب تالاب میانکاله در ایام دهه فجر خبر داد و افزود: این ایستگاه شامل، ایجاد مرکز ثابت سنجش آلودگی آب در منطقه آشوراده، تهیه شناور (بویه)، خرید دستگاه‌های سنجش آلودگی آب، تجهیزات ارتباطی جهت ارسال دیتا به مرکز، تهیه و نصب تجهیزات حفاظتی جهت پیشگیری از سرقت، تابلوی مانیتورتینگ، تهیه و نصب سنسور‌های سنجش آلودگی‌های آب شامل: PH - EC- کدورت و DO به نیز به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: پروژه تثبیت مرز پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری با استفاده از فنس کشی پیرامون منطقه شامل، محصور کردن و مرمت فنس کشی پیرامون منطقه پناهگاه حیات وحش سمسکنده، حصار کشی و مرمت فنس به طول ۸ کلیومتر، ایجاد جاده دسترسی پیرامون منطقه نگهداری مرال‌های تحت حفاظت و مقاوم سازی فنس‌های قبلی به منظور تثبیت مرز منطقه نیز به اتمام رسیده و آماده افتتاح است.

وی همچنین از افتتاح و آغاز به کار موزه گونه‌های جانوری بصورت مجازی خبر داد و افزود: ایجاد موزه مجازی با امکان بازدید مجازی از جنگل‌های سمسکنده، دشت ناز و نیز موزه مجازی از حیوانات تاکسیدرمی شده موجود در اداره کل آماده رونمایی و بهره‌برداری است.

دکتر عطااله کاویان در پایان نیز به افتتاح سه خانه محیط زیست در شهر‌های رامسر، بابلسر و چالوس خبر داد و افزود: دو خانه محیط زیست روستایی در روستا‌های ولم (بهشهر) و ریحان آباد (گلوگاه) نیز در ایام ا.. دهه مبارک فجر امسال به بهره برداری می‌رسد و شروع به کار می‌کنند.

گفتنی است دومین جشنواره ملی عکس فلامینگو نیز در تاریخ ۱۷ بهمن ماه در شهرستان بهشهر با حضور مسئولین ملی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها